Ko un kā mēs varam atrast internetā?
Tīnūžu sākumskola, pirmsskolas skolotājas Inese Morozova un Anna Elizabete Lazdiņa
Sasniedzamais rezultāts: Atrod internetā informāciju par planētām un pieraksta to. Droši darbojas ar datoru, prot atrast nepieciešamo informāciju.
Kas nepieciešams nodarbībai?
- Kartītes ar planētu attēliem un nosaukumiem.
- Datori.
- Darba lapa, kurā bērni var pierakstīt informāciju par konkrēto planētu.
Kopā ar bērniem bijām ekskursijā Kosmosa izziņas centrā Cēsīs, nolēmām nostiprināt iegūto informāciju par kosmosu un planētām. Izveidojām kartītes ar planētām un to nosaukumiem. Katrs bērns izlozēja kādu no planētām un meklēja nepieciešamo informāciju, izmantojot Google meklētājprogrammu. Pirms nodarbības bērni tika informēti par drošības pamatnoteikumiem. Bērni labprāt meklēja informāciju par planētām!
Ģeometriskās figūras
Sasniedzamai rezultāts: Ievērojot norādes, veido, iziet konkrētu ceļu, veidojot ģeometriskās figūras.
Kas nepieciešams nodarbībai?
- Kartītes ar izveidoto maršrutu (ģeometrisko figūru attēli).
- Robotiņi.
Apgūstot tematu “Geometriskās figūras”, nolēmām izmēģināt, kā darboties ar robotiņiem. Vai ir iespējams iziet maršrutus tā, lai izveidotos ģeometriskā figūra? Bērni darbojās grupās, viens no viņiem uz robotiņa pēc parauga izveidoja maršrutu un citiem bija jāuzmin, kas tā ir par figūru. Bērni ļoti aizrāvās! Pārrunājām, cik ir malu, cik stūru.
Papildus bērni izveidoja spēli “Mūsu grupas ceļa noteikumi”. Bērni uz lapas sarakstīja maršrutu, kuru vajdzēja iziet ar robotiņa palīdzību, – ar konkrētām pieturas vietām un uzdevumiem. Viegli nebija, jo bija ļoti grūti saprast soļa garumu. Kaut kas līdzīgs noteikti jāatkārto!
Ko es zinu par Latviju?
Sasniedzamais rezultāts: Lasa un atbild uz jautājumiem par Latviju. Darbojas grupās ar planšetēm.
Kas nepieciešams nodarbībai?
- Planšetes.
- Mācību platformas Kahoot vai Quizizz.
Novembrī bērni nostiprināja zināšanas par Latviju un savu novadu. Mēneša beigās, lai saprastu, vai bērni atceras stāstīto, izveidojām dažādus jautājumus minētajās platformās. Bērni lasīja jautājumus un atbildēja uz uzdotajiem jautājumiem. Spēles beigās parādījām, kuri no bērniem ir bijuši uzmanīgi nodarbību laikā un atceras stāstīto.
Plānojam šādu praksi turpināt un reizi mēnesī, izmantojot planšetes vai datorus, veidot bērniem dažādus uzdevumus gan matemātikā, gan valodā, gan citās mācību jomās.
Inese Morozova un Anna Elizabete Lazdiņa, Tīnūžu sākumskolas pirmsskolas skolotājas